اردوغان: از مواضع خود در عفرین عقب نشینی نمی‌کنیم


گروه جهان/ رجب طیب اردوغان نسبت به هرگونه اعتراض حامیان کردها در ترکیه علیه عملیات نظامی این کشور در عفرین هشدار داده و تأکید کرد ما از مواضع خود عقب نشینی نمی‌کنیم و عملیات عفرین را در مدت کوتاهی به پایان خواهیم رساند. وزیر خارجه ترکیه نیز در تکمیل سخنان اردوغان مدعی شد، مخالفان عملیات ترکیه به شمال سوریه، جانب تروریست‌ها را می‌گیرند.
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در سخنانی در شهر بورسا به حامیان کردها(حزب دموکراتیک خلق ترکیه) نسبت به هرگونه اعتراض علیه عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه هشدار داده و تأکید کرد: در صورت هرگونه تظاهرات، نیروهای امنیتی وارد عمل خواهند شد. وی با تأکید بر این که عملیات عفرین در زمان کوتاهی به پایان خواهد رسید گفت ما عقب نشینی نخواهیم کرد و این عملیات را با قاطعیت ادامه خواهیم داد. «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در جریان سفری به بغداد در تکمیل سخنان اردوغان گفت هرکس که مخالف عملیات ترکیه در عفرین در شمال سوریه باشد، جانب تروریست‌ها را می‌گیرد.
واکنش‌های خارجی


با ورود نیروهای ترکیه به عفرین، «ژان ایو لودریان» رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه ضمن دعوت آنکارا به خویشتنداری در خصوص مسأله سوریه، خواستار تشکیل جلسه اضطراری در شورای امنیت شد. وزارت امور خارجه مصر نیز ضمن مخالفت با عملیات نظامی ارتش ترکیه در شهر عفرین، این اقدام را مورد جدیدی از نقض حاکمیت ارضی سوریه خواند که تلاش‌ها برای حل سیاسی بحران این کشور و مبارزه با تروریسم در سوریه را تضعیف می‌کند. ده‌ها تن از فعالان و نمایندگان جامعه مدنی در استان اربیل عراق نیز علیه حملات نیروهای ترکیه به عفرین تظاهرات کرده و از جامعه بین‌الملل خواستند تا در مسأله حملات ترکیه به شهر عفرین ورود کند و به این حملات پایان دهند. این در حالی است که عصر روز گذشته سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حمایت خود را از ترکیه در عملیات «شاخه زیتون» در عفرین در شمال سوریه اعلام کرد.
جدیدترین خبرها تا پایان شب گذشته از عفرین حاکی است، 3 موشک از منطقه عفرین به شهر ریحانلی در خاک ترکیه اصابت کرد که به گفته شهردار این شهر بر اثر اصابت این موشک‌ها یک نفر کشته و 32 نفر نیز زخمی شدند.